Network Marketing işinde Başarılı Olmanın Formülü


Network Marketing’de Başarılı Olmanın Bir Numaralı Formülü

Bugün Network Marketing işinde başarısız olan insanların her zaman kaçırdığı, anlayamadığı bir şeyden bahsedeceğim. Eğer bu basit felsefeyi gerçekten anlarsanız hayatınız değişecek hazır olun!

Network Marketing’de tekniklerden, taktiklerden, psikolojik satış yollarından vb. çok çok çok daha önemli bir şey vardır ki o da temel konseptlerdir yani en esas, işin kaynağı olan felsefe ve mentalitelerdir. Bu felsefe ve mentalitelerin içinden de öyle bir tanesi vardır ki bu olmadan asla ve asla ve asla başarılı olmanız mümkün değildir.

Network Marketing’de başarısız olan, şikayet eden insanlara neden başarısız olduklarını sorarsanız size tonlarca şey söylerler. Şirketle ilgili, sponsorlarla ilgili, insanlarla ilgili tonlarca şey. Fakat bu insanlara son 1 ayda kaç kişiye sunum yaptıklarını sorarsanız görürsünüz ki sayı 10’u geçmeyecektir. Fakat insanlar işlerinin büyümemesinin sebeplerini hep ararlar, neden diye sorarlar ve asla  gerçeği göremezler. Network Marketing işinin en temel taşı fırsatınızı ve ürünlerinizi insanlarla paylaşmaktır. Geri kalan he şey detaydır, ayrıntıdır. Fakat bu temel öğretiyi anlamayan ve tam olarak idrak edemeyen kişiler (sayıları bir hayli fazla) her zaman işlerinin neden büyümediğini merak ederler ve kendilerini  eğitimlere, öğretilere verirler. Evet tabi ki bu işte eğitim çok önemli, bilmek, becerilerinizi geliştirmek çok çok önemli çünkü kimse doğru insanlara yanlış konuşmak istemez fakat siz bir kişiyle dahi işiniz hakkında konuşmuyorsanız bildiklerinizin ne önemi var ki. Bu nedenle Network Marketing’de tüm bu becerilerden ve eğitimlerden önce ilk öğretilmesi gereken şey işte bu en temel felsefedir o da “çok fazla insana az konuşun”dur. İnsanlar genellikle 1 kişiyi ikna etmek için dakikalarını harcar konuşur da konuşur, ikna etmeye çalışır fakat ana felsefeyi unutur. Bakın felsefe ne diyor: “çok insana az konuşun”. Bu nedenle 1 kişiye 100 dakikanızı harcayacağınıza 100 kişiye 1’er dakikanızı harcayın. Network Marketing’de en önemli şey aktivitedir. Eğer az kişiyle konuşuyorsanız yani koskoca bir ayda 4 – 5 kişiye sunum yaptıysanız ve kimse işinizle ilgilenmediyse sorununuzun ana kaynağı aktivitedir. Çünkü Network Marketing’de en en en iyi olan kişilerin bile başarı oranı %30 – 40 arasıdır. Yani en başarılılar %60 -%70 oranında başarısızdırlar. Fakat genellikle insanlar herkesi kapatmalıyım, herkesi ikna etmeliyim diye düşündüklerinden, sonuçlara duygusal olarak bağlandıklarından hep “Hayır” cevaplarından olumsuz etkilenirler ve işin sürecine yani kontrol edebildikleri tek şeye yani aktiviteye odaklanmazlar.

Network Marketing’de başarılı olmak istiyorsanız ve insanlara da bunu öğretmek istiyorsanız ilk olarak aklınıza kazımanız gereken felsefe budur. Gerisi detaydır. Çok fazla kişiyle konuşmak, çok fazla kişiye işinizi anlatmak ve her birine küçük süreler ayırmak, işleri çok basit tutmak, saatleri bir kişiyle geçirmemek. (Unutmayın Network Marketing’deki en önemli şey kopyalamadır ve siz bir kişiye çok fazla zamanınızı harcarsanız “benim bu kadar zamanın yok” diye düşünürler.) İşte bu felsefe bilmeniz gereken en ama en önemli şeydir. Eğer neden başarısız olduğunuzu merak ediyorsanız son 1 ayda kaç kişiye sunum yaptığınıza bakın. Gerçek kendini gün yüzüne çıkaracaktır.

Not: Part-Time çalışanlar haftada 6 – 8, Full-Time çalışanlar günde 3 – 5 arası sunum yapması gerekmektedir. Eğer bunun aksi bir durum söz konusuysa ne yazık ki işiniz büyümüyordur, ilerlemiyordur.

Kaynak: serhanozulup.com